Friday, September 12, 2008

Satu Peristiwa Banyak Hikmahnya

Assalamualaikum w.b.t

Syukur setinggi-tingginya dan selama-lamanya kehadrat Allah s.w.t kerana ada manusia yang dapat meninggikan syariatNya dan memberi peringatan kepada manusia lain yang masih lupa dan hanyut dengan kehidupan dunia.

Alhamdulillah, sebagai mukaddimah kata, saya bukanlah seorang yang alim atau tinggi ilmunya untuk memberi peringatan pembaca sekalian. tetapi apa yang saya cuba sampaikan melalui blog ini adalah lumrah kehidupan kita yang senantiasa di uji dengan cabaran yang terkadang kita melupakan yang hakikatnya adalah datang dari ALLAH jua.

Terfikir saya untuk membuat blog ni bertujuan berkongsi pendapat agar setiap dari kita dapat beajar sesuatu seterusnya dapat membina kehidupan yang lebih baik pada masa akan datang.
sebab itulah blog ini saya berikan namanya "Hari ini lebih baik daripada semalam".

Lagi satu, matlamat saya cipta blog ini supaya ia dapat memberi motivasi kepada kita supaya sentiasa berusaha melakukan yang terbaik dalam kehidupan dan sedar yang semua hakikatnya adalah Allah yang membantu kita.

Firman Allah s.w.t yang bermaksud "dengan mengingati Allah, hati-hati akan menjadi tenang" begitulah, dalam setiap kehidupan kita pasti ada pasang dan surutnya. Adakalanya kita gembira dan adakalanya kita sedih. Adakalanya kita lapang dan adakalanya kita sibuk sangat.
Jadi, apa yang kita harapkan, dalam semua keadaan itu kita bersyukur dan mengingati-Nya.
Insya-Allah, kita bukanlah insan yang sempurna, tetapi haruslah sentiasa membaiki diri.

Moga-moga setiap usaha daripada kita akan diambil kira sebagai ibadah untuk berjaya di kehidupan seterusnya iaitu di akhirat kelak. Biiznillah!!

No comments: